U organizaciji Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću, 12. maja 2018. godine održana 3. naučna konferencija sa međunarodnim učešćem pod nazivom ''Izazovi i perspektive pomagačkih profesija''.
U organizaciji Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću, a pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva nauke, kulture i sporta i Uprave za nauku i obrazovanje Islamske zajednice u BiH, u Bihaću je 12. maja 2018. godine održana 3. naučna konferencija sa međunarodnim učešćem pod nazivom ''Izazovi i perspektive pomagačkih profesija''.
Naučni odbor Konferencije činili su:
-red. prof. dr. Fuad Sedić, predsjednk Naučnog odbora
-vanr. prof. dr. Nusreta Kepeš
-red. prof. dr. Hariz Šarić
-vanr. prof. dr. Muharem Adilović
-prof. dr. Izet Pehlić
-red. prof. dr. Nusret Isanović
-vanr. prof. dr. Aziz Hasanović
-red. prof. dr. Nedžad Grabus
-vanr. prof. dr. Elvira Islamović
-red. prof. dr. Sulejman Kendić
-red. prof. dr. Nevzet Veladžić
-red. prof. dr. Remzija Hadžiefendić-Parić
-prof. dr. Emin Mesić
-prof. dr. Muhamed Omerović
-red. pof. dr. Refik Ćatić
-red. prof. dr. Mirsad Veladžić
-vanr. prof. dr. Aladin Husić
-mr. Ermin ef. Vučkić
-akademik prof. dr. Mujo Demirović
-dr. sc. Nedim Čirić
-mr. sc. Dževdet Šošić
Organizacioni odbor Konferencije činili su:
-red. prof. dr. Fuad Sedić, predsjednk organizacionog odbora
-red. prof. dr. Muharem Štulanović
-red. prof. dr. Sulejman Topoljak
-vanr. prof. dr. Izet Terzić
-vanr. prof. dr. Nusreta Kepeš
-doc. dr. Hajrudin Hodžić
-vanr. prof. dr. Fehim Rošić
-dr. sc. Vildana Aziraj-Smajić
-doc. dr. Sena Družić
-dr. sc. Nedim Čirić
-ass. Smaila Balić
-vanr. prof. dr. Osman Ramić
-mr. sc. Jasmina Tevšić
-mr. sc. Dijana Sulejmanović
-doc. dr. Hakija Kanurić
-doc. dr. Rifet Šahinović
-doc. dr. Hamid Indžić
-ass. Anita Ramulić
-tehnička podrška Muamer Sedić i sekretar IPF Hamdija Nesimović
Na konfereciji su učešća uzeli sljedeći učesnici:
- Socijalni faktori vršnjačkog nasilja na području srednjobosanskog kantona (prof. dr. Hariz Šarić i mr. sc. Amir Delić; Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli)
- Domske aktivnosti u kontekstu pedagogije slobodnog vremena (prof. dr. Anita Zovko i MA Jelena Vukobratović; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet – Odsjek za pedagogiju)
- Izazovi saradnje školskog pedagoga i socijalnog radnika (MA Edina Nikšić Rebihić i MA Anida Dudić; Filozofski fakultet u Sarajevu i Fakultet političkih nauka UNSA)
- Stavovi nastavnika na roditeljsku saradnju sa školama u višim razredima OŠ na području Općine Cazin (MA Almira Begić i MA Aida Kasumović; JU „Gimnazija“ Cazin)
- Socijalnopedagoška analiza kvaliteta školskog života kod srednjoškolaca (prof. dr. Izet Pehlić i MA Emina Babić; Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici)
- Primarna socijalna mreža kao zaštitni faktor u prevenciji poremećaja u ponašanju (MA Samra Mahmutović i MA Vesna Huremović; Univerzitetski klinički centar Tuzla)
- Inkluzija djece sa psihofizičkim smetnjama u razvoju u srednjoškolsko obrazovanje ( MA Samra Mahmutović i MA Vesna Huremović; Univerzitetski klinički centar Tuzla)
- Konformizam je u očima posmatrača: fenomen konformizma u individualističkim društvima (mr. sc. Dijana Sulejmanović; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Preferencije veličine ličnog prostora kod osoba s psihičkim poremećajima (bachelor socijalne pedagogije i duhovne skrbi Safija Perviz i doc. dr. Vildana Aziraj-Smajić; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Interes srednjoškolaca s područja USK-a za nastavak školovanja (prof. dr. Osman Ramić; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Podrška inkluzivnom obrazovanju izradom didaktičkih igračaka i materijala (doc. dr. Safet Velić i Zulfo Ahmetović)
- Rano intervencijski rad i primjena interaktivnih metoda u inkluzivnoj nastavi (prof. dr. Nusreta Kepeš; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Uticaj dugotrajnih hospitalizacija na djecu i adolescente (MA Adela Jahić i MA Meliha Bijedić; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Tuzli)
- Poruke izražene riječima i drugim sredstvima u govoru Poslanika (prof. dr. Fuad Sedić i doc. dr. Hatidže Burnić; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Neki aspekti duhovne terapije ili islamskog egzorcizma (prof. dr. Muharem Štulanović; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Odgoj i manipulacija djecom u medijima (prof. dr. Elvira Islamović; Pedagoški fakultet u Bihaću)
- Zloupotreba medija (Emina Pehlić, prof. islamske vjeronauke; JU „RTV CAZIN“ i OŠ „Cazin I“)
- Uloga socijalnog radnika u radu sa grupa pod rizikom (doc. dr. Sena Družić; Ministarstvo za socijalnu politiku i zaštitu)
- Emocionalna kompetentnost u nastavničkoj profesiji (prof. dr. Fehim Rošić; Islamski pedagoški fakultet u Bihaću)
- Važnost psihologa i psihoterapeuta u radu sa roditeljima djece oboljelih od dijabetesa (dipl. psiholog Samira Selesković; JZU UKC, Tuzla Zavod za psihološku i socijalnu zaštitu)
Nakon svake od sesija uslijedila je diskusija, u kojoj su učešće uzimali prisutni izlagači i gosti.
Nakon podnesenih referata, analiza i diskusija na konferencijske teme, doneseni su sljedeći
ZAKLJUČCI
- Konferencija je opravdala svoju svrhu. Predavanja su pomno odabrana i stručno prezentirana tako da su obuhvatila baš ona pitanja koja su od značajnog interesa za pomagačke profesije
- Ustanoviti registar osoba kojima je potrebno inkluzivno obrazovanje posebno one kategorije koja ostaje nazapažena u krugu porodice, rodbine koja je marginalizirana i izolovana od društva
- Neophodno je osvješćivanje javnosti o značaju kako socijalne tako i inkluzije osoba sa poteškoćama u razvoju
- Jačati političku volju i svijest o potrebi upošljavanja i angažiranja stručnjaka pomagačkih profesija kako u obrazovnim tako i u drugim institucijama koji su usko vezane za rad sa osjetljivom populacijom
- Podržati istraživanja u oblasti pedagogije koja se bave inkluzijom i pedagogijom poremećaja ponašanja sa posebnim akcentom na inovacije u oblasti didaktike.
- Razmotriti i proširiti kompetencije koje ima socijalni pedagog i duhovni skrbnik u cilju obavljanja djelatnosti u peneloškim, domskim, odgojnim i rehabilitacijskim centrima po uzoru na model u Hrvatskoj (dušebrižništvo)
- Formirati mobilni tim koji bi bio zadužen za kontakte sa ministarstvima i vladom a sve u cilju dopune pedagoških standarda vezano za stručne saradnike – dodati i socijalni pedagog
- Potrebno je uložiti dodatne napore u kreiranje novih modela saradnje sa školama, vrtićima i centrima za socijalni rad te unaprjeđenja postojećih oblika suradnje između fakulteta, političkih struktura i organizacijama civilnog društva
- Lobirati kod institucija da se u sistematizaciju radnih mjesta predvidi i pozicija socijalnog pedagoga i duhovnog skrbnika / socijalnog pedagoga
- Potrebno raditi na jačanju saradnje fakulteta IPF Zenice, Rehabilitacijskog fakulteta u Tuzli i IPFu Bihaću, razmijeniti primjere dobre prakse
- Uključiti se u izradu strategije za mlade na USK 2018-2022 i nastojati da se profilira odsjek socijalne pedagogije i duhovne skrbi
- Ostvariti saradnju fakulteta i ministarstva pravosuđa u cilju realizacije zajedničkih projekata u osnovnim školama
- Uspostaviti saradnju sa međunarodnim organizacijama na području USK ( OSCE, Save the children i druge)
- Razmotriti mogućnost uključivanja socijalnih pedagoga da rade u školi u okviru produženog boravka, asistenta u nastavi i produženog pedagoškog postupka
- Nastaviti u budućnosti sa organizacijom konferencije, kako bi se profesionalci dalje senzibilizirali, mreže kontakata širile i partnerstva razvijala a u cilju ostvarenja sinergije nacionalne, regionalne i lokalne razine
- Naredne godine organizovati paralelne sesije kako bi svi učesnici mogli izlagati rad nesmetano bez ograničenja na 10 minuta
- Veliki je značaj sudjelovanja studenata tako da se u budućim konferencijama uključe kao partneri u organizaciji
Konfrencija je medijski popraćena od strane lokalne televizije RTV USK-a, kao i drugih web-portala.